Aktywny czas w plenerze: ćwiczenia z gumą na uda i pośladki

Nie masz czasu na codzienne treningi w siłowni? Przedstawiamy ćwiczenia z gumą treningową, które możesz wykonywać w dowolnym miejscu, nawet w plenerze!

taśma do ćwiczeń

 

Jak dbać o mięśnie pośladków

Piękne i zgrabne pośladki są marzeniem każdej kobiety. Zazwyczaj jest to część ciała, którą pragną zmienić w pierwszej kolejności. Bardzo szybko można je „wyrobić”.  Jest to jednak grupa mięśni, której utrzymanie w dobrej kondycji wymaga szczególnego rodzaju wysiłku. Należy bowiem postawić na bezwzględną systematyczność ćwiczeń. Na szczęście, nie trzeba być wiernym fanem siłowni, wystarczy regularnie robić kilka ćwiczeń w domowym zaciszu. Trening z gumami to także idealne rozwiązanie dla zapracowanych osób, które nie mają zbyt wiele czasu na ćwiczenia.

 

Obciążenie i urozmaicenie

Aby wykonywane przez nas ćwiczenia fizyczne dały efekt (i to najlepiej jak najszybszy), należy dodać obciążenie i je urozmaicać. Jeśli będziemy cały czas robić to samo ćwiczenie trzy razy w tygodniu, to pośladki po pewnym czasie po prostu się przyzwyczają i trening nie będzie na nie wpływał korzystnie.

Tutaj doskonale sprawdzą się gumy / taśmy treningowe. Aby urozmaicić nasz trening, wcale nie potrzebujemy skomplikowanych sprzętów. Gumy treningowe do ćwiczeń oporowych można zastosować też jako tańszą alternatywę dla konwencjonalnych przyborów treningowych, takich jak np. ciężarki. Drugą ich ogromną zaletą jest niewielki rozmiar i lekkość. Bardzo łatwo zabrać je sobą np. na wycieczkę rowerową czy trening biegowy aby poćwiczyć na świeżym powietrzu.

 

 

Przykładowe ćwiczenia z gumą

Poniżej przedstawiamy kilka prostych ćwiczeń z taśmą. Wykonywane przez 15 minut przynajmniej 3 razy w tygodniu mogą pomóc przy modelowaniu mięśni pośladków. Do tego oczywiście przyda się pozytywne nastawienie i systematyczność. I taśma, która wzmocni efekty 😊

Rozciąganie

Ćwiczenia z gumą pomagają też przy rozciąganiu. Zwłaszcza tam, gdzie brakuje nam nieco gibkości. Można na nich wykonywać ćwiczenia na niemal każdą partię mięśniową. Bez przeszkód można oprzeć nawet cały trening na taśmach.

Trening mięśni pośladkowych średnich

Łapiemy oba końce taśmy i umieszczamy jej środkową część na podeszwie stopy. Kolana i łokcie powinny dotykać podłogi, plecy muszą być wyprostowane. Trzymając taśmę, wciągamy brzuch i wyprostowujemy jedną nogę. Następnie przyciągamy kolano w kierunku ciała, ale nie kładziemy go na ziemi. Najefektywniej będzie, jeśli wykonamy od 15 do 20 powtórzeń i zmienimy nogę.

 trening z taśmą to rehabilitacji

Składy

Pozycja wyjściowa: Stoisz ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, wyprostuj plecy i wypnij do przodu klatkę piersiową.  Dla wzmocnienia efektu można zawiązać taśmę nad kolanami.

składy z taśmą

Ćwiczenie: ugnij kolana, ustawiając miednicę jak gdybyś chciała usiąść na krześle. Tułów lekko wychyl do przodu. Kolana nie powinny wychodzić poza linię stóp. Trzeba uważać, by ćwiczenie wykonać prawidłowo. Kolana pozostają w miejscu, w przeciwnym wypadku niepotrzebnie je obciążymy. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej.  Ćwiczenie powtórz 25 razy!

 

Wzmacnianie ud i pośladków – leżenie na plecach

Umieść gumę na wysokości ud. Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Unieś biodra do góry, ciężar ciała na piętach, pośladki napięte. Trzymaj biodra w tej pozycji przywodząc i odwodząc kolana.

 

Rozciąganie na koniec treningu

rozciąganie trening

Nie zapomnij rozciągnąć się po treningu. To bardzo ważny element, dzięki któremu unikniesz tzw. „zakwasów” następnego dnia!

 

Ćwiczenia z gumą wzmocnią efektywność

Pamiętaj: taśmę możesz wykorzystać także do wszelkich, innych, wykonywanych przez siebie ćwiczeń. Dzięki temu wzmocnisz ich efektywność a oczekiwane efekty przyjdą szybciej!

trening z gumą

 

Taśmy do ćwiczeń to często niedoceniane, przenośne przybory gimnastyczne. Polecane jako jeden ze skutecznych sposobów na wzmocnienie mięśni, dzięki czemu można je wykorzystywać także w rehabilitacji. W zależności od koloru taśmy, będzie ona stawiała inny opór i inna ilość siły będzie potrzebna, żeby gumę naprężyć.

 

Na zdjęciach trenerka personalna, Hanna Rękawiczna.
Do ćwiczeń została użyta taśma marki HALCAMP 1,2m (średnia-czerwona) do rehabilitacji

 

Halcamp posiada w swojej ofercie taśmy w różnych kolorach i o różnej sile oporu. Taśmy są wykonane z najlepszej jakościowo gumy BEZ LATEKSU, dlatego mogą być używane również przez alergików.taśma do ćwiczeń

Taśma ma szerokie zastosowanie, przeznaczona jest do:

  • treningów rozciągających
  • treningów wzmacniających mięśnie: rąk, ramion, pleców, nóg
  • ćwiczeń pilates i jogi

 

Taśmy marki HALCAMP wykonane są z najlepszej jakościowo gumy BEZ LATEKSU, dlatego mogą być używane również przez alergików.

Głównym i najważniejszym zadaniem taśmy jest stworzenie oporu, który należy pokonać.

Wybierz najlepszą taśmę dla siebie! -> SKLEP INTERNETOWY HALCAMP

Sprawdź inne propozycje ćwiczeń wspomagających zdrowie i możliwych do wykonania w domu -> BAZA WIEDZY