Proste zestawy ćwiczeń na kręgosłup i szyję zmniejszą ból

Uciążliwy ból szyi po pracy przy komputerze? Bóle kręgosłupa po całodziennej pracy fizycznej? Powiedz im STOP! Poznaj dwa proste zestawy ćwiczeń na kręgosłup i szyję, dzięki którym Twoje dolegliwości miną!

zdrowy kręgosłup ćwiczenia 2
Poznaj dwa proste zestawy ćwiczeń na kręgosłup i szyję dzięki którym ból minie.

 

Niezależnie od tego, czy pracujesz fizycznie, czy w biurze – codziennie obciążasz i narażasz swój kręgosłup na dolegliwości bólowe.

  ból pleców po pracy ból pleców po pracy 

 

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Istnieją ćwiczenia, które zapobiegają bólom kręgosłupa.

fizjoterapeuta, Arkadiusz Bohonos

Na czym polegają wspomniane ćwiczenia i jak je wykonywać bezpiecznie?

Uwaga! Wszystkie ćwiczenia opisane poniżej, można wykonać samodzielnie, w domu. Jednak przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zasięgnąć konsultacji lekarza. Pomoże on ustalić, który odcinek kręgosłupa wymaga szczególnej uwagi. Natomiast jeżeli w trakcie lub po zakończeniu ćwiczeń odczujesz ból – przerwij ćwiczenia. Porozmawiaj z lekarzem lub fizjoterapeutą.

2 proste zestawy ćwiczeń na kręgosłup i szyję

3 ćwiczenia na odcinek szyjny

Zapewne większość z nas zna uciążliwy ból szyi, występujący po zbyt długiej pracy przy komputerze. Spowodować go może nawet źle dobrany fotel. Metodą zapobiegania są przerwy między kolejnymi godzinami za biurkiem. Co jednak zrobić „po fakcie”, aby uśmierzyć ból? Arkadiusz Bohonos proponuje następujące ćwiczenia:

  1. Połóż się na plecach z rękami wzdłuż tułowia i nogami zgiętymi w kolanach. Stopy dotykają twardego podłoża. Głowę trzymaj prosto, a potem powoli skręć ją w prawo, na wprost i w lewo. Wykonaj 15 powtórzeń.
  2. Przyjmij pozycję taką samą jak w ćwiczeniu nr 1. Powoli unoś głowę, jakby próbując dotknąć brodą klatki piersiowej. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund, a potem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 15 powtórzeń.
  3. Leżąc na brzuchu, wyprostuj nogi, spleć dłonie i połóż na nich czoło. Powoli odchylaj głowę do tyłu (do góry). Wytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy, a potem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 15 powtórzeń.ćwiczenia na kręgosłup

3 ćwiczenia na odcinek lędźwiowy

Nie mniej uciążliwe są bolące plecy i lędźwie, które mogą skutecznie utrudniać wykonywanie najprostszych czynności. W przypadku kobiet tego typu bóle mogą być również objawem cyklu menstruacyjnego. Jednak najczęściej jest to kwestia przeciążonego kręgosłupa.

Polecamy zestaw ćwiczeń, dzięki którym ból się zmniejszy:

  1. Połóż się na plecach, ułóż ręce wzdłuż tułowia, ugnij nogi i oprzyj stopy o podłoże. Napinając pośladki, unieś do góry biodra i wytrzymaj tak 10 sekund, a potem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 10 powtórzeń.
  2. Leżąc na brzuchu, wyprostuj nogi i ręce. Dodatkowo ręce wyciągnij przed siebie. Nie podnosząc głowy ani bioder, podnieś powoli jedną nogę do góry. Opuść ją i zrób to samo z drugą. Wykonaj 10 powtórzeń na każdą z nóg. Jeśli ćwiczenie okaże się zbyt ciężkie, spróbuj uproszczonej wersji, w której nogi mogą być ugięte.
  3. Leżąc na brzuchu, wyprostuj nogi i ręce. Dodatkowo proste ręce spleć na plecach. Ściągnij łopatki i – wykorzystując siłę mięśni nóg, brzucha i pośladków – unieś tułów do góry. Policz do 10, wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj 10 powtórzeń.

 Ćwiczenia opracował Arkadiusz Bohonos, magister fizjoterapii, technik masażysta 

expert fizjoterapeuta Arkadiusz Bohonos2
Arkadiusz Bohonos

Nie bagatelizuj bólu!

Proponowane ćwiczenia często wystarczają, aby zredukować lub wyeliminować bóle. Jeśli jednak jest inaczej i dolegliwości wracają, nie bagatelizuj ich. Udaj się do specjalisty, który pomoże w rehabilitacji bolącego kręgosłupa.

Arkadiusz Bohonos

 

Sprawdź ARTYKUŁY DO ĆWICZEŃ FITNESS polskiej firmy HALCAMP.

SKLEP ONLINE

Zapraszamy do naszego sklepu online. Znajdą tutaj Państwo artykuły do rehabilitacji i ćwiczeń najwyższej jakości.

POLECAMY:

mata do ćwiczeń taśma do ćwiczeń wałek do masażu po treningu półkule do ćwiczeń materac składany do rehabilitacji

 

dysk do rehabilitacji i ćwiczeń Sprawdź: Beret rehabilitacyjny – co to jest?