Roller do masażu – porolluj się, rozluźnij się! Podpowiadamy jak

Co zrobić, gdy po całym dniu pracy czujesz napięcie i ból mięśni? Czy trzeba umówić masaż? Niekoniecznie! Możesz samodzielnie, w domu, rozciągnąć się przy pomocy rollera. Jak to zrobić? Co to jest roller do masażu? Podpowiadamy.

Jeżeli potrzebujesz natychmiastowej ulgi lub nie masz możliwości udać się do fizjoterapeuty najlepszym sposobem będzie rozrollować mięśnie. To łatwy, bardzo szybki i skuteczny sposób na redukcję nadmiernego napięcia mięśniowego.

Roller do masażu – co to takiego?

Czym jest roller?

Jest to przedmiot do ćwiczeń o kształcie walca, zazwyczaj obity półtwardą gąbką. Może być też gładki lub z wypustkami. To, z jaką intensywnością będzie masować, zależy od jego faktury oraz od tego czy ma wypustki czy jest gładki. Osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z rolowaniem zaleca się rollery gładkie bez wypustek. Rollery z wypustkami głębiej wnikają w mięśnie oraz mocniej je stymulują.

Do jakich grup mięśniowych powinno się stosować roller?

Roller zalecany jest przede wszystkim do masażu i rozciągania większych grup mięśniowych. Doskonale sprawdza się do rollowania łydek, ud oraz pośladków. Warto też rolować większe mięśnie grzbietu, klatki piersiowej lub kończyn górnych.

Jak rolowanie wpływa na nasz organizm?

Roller do masażu
Ile kosztuje roller do masażu? Sprawdź w sklepie online

Dzięki mocnemu naciskowi na mięśnie wywołujemy tzw. głęboką kompresję tkanek, czyli ucisk. W efekcie mięśnie się rozluźniają i poprawia się krążenie. Regularne ćwiczenia z rollerem zwiększają elastyczność mięśni oraz poprawiają zakres ruchu. Dodatkowo redukują stres oraz doskonale ujędrniają skórę i redukują cellulit.

 

Zastosowanie rollera?

Oprócz funkcji odnowy biologicznej roller może służyć do urozmaicenia ćwiczeń wykonywanych w domu. Dzięki rollerowi zamieniamy stabilne podłoże na niestabilne, co sprzyja poprawie siły mięśni stabilizacyjnych.

Roller do masażu – jak się rollować, aby się wymasować?

Jak rollowac?

Najlepiej masować konkretne partie mięśniowe, po kolei, jedne po drugich. Należy delikatnie ułożyć się na rollerze. Rolując, należy przesuwać się powolnym, jednostajnym ruchem w dwóch kierunkach („w tę i z powrotem”). Podczas rollowania może pojawić się ból w masowanym miejscu, zwłaszcza gdy zaczynamy swoją przygodę z rollerem. Na szczęście jest to normalna reakcja na naciskanie na spięte mięśnie. Staramy się masować do momentu rozluźnienia mięśni.

Rollowanie odcinka piersiowego pleców

⚡⚡⚡ Ćwiczenie 3 na odcinek szyjny kręgosłupa ⚡⚡⚡Rollowanie odcinka piersiowego pleców. Mobilność w tej części pleców bezpośrednio wpływa na odcinek szyjny. Dlatego jeśli masz problem z szyją warto popracować nad odcinkiem piersiowym który zazwyczaj jest nadmiernie zaokrąglony. 🤔1. Podłóż wałek pod plecy w odcinku piersiowym 2. Wciśnij brodę do mostka tak jak w filmie https://www.facebook.com/treningrehabilitacyjny/videos/1927343007515916/3. Podtrzymuj głowę rękoma 4. Utrzymując głowę, unieś biodra w górę 5. Roluj plecy aż do karku6. Udostępnij film 😉 Rollowanie najlepiej wykonywać codziennie około 1-2 min.Daj znać jak Ci poszło (y) Powodzenia! 🙂

Opublikowany przez Trening Rehabilitacyjny Środa, 22 listopada 2017

WSKAZÓWKA: jeżeli mięśnie są zastałe nie należy przesadzać z masowaniem.

tekst: Magister Fizjoterapii, Aneta Lubczyńska

 

Zapraszamy do naszego sklepu online. Znajdą tutaj Państwo artykuły do rehabilitacji i ćwiczeń najwyższej jakości.

SKLEP ONLINE

Sprawdź ARTYKUŁY DO REHABILITACJI oraz ARTYKUŁY DO ĆWICZEŃ FITNESS polskiej firmy HALCAMP.

krążki do masażu klin po masektomii ściskacze do dłoni poduszka pod nogi wałki do rehabilitacji taśma do ćwiczeń

Zobacz HIT SPRZEDAŻOWYBeret rehabilitacyjny – wielofunkcyjny przyrząd do ćwiczeń 

dysk do rehabilitacji
Dysk do ćwiczeń, zwany też beretem rehabilitacyjnym